V Home*IndexRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken

 

 Can I introduce myself? [Open]

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Penguin_and_Her

Penguin_and_Her


Aantal berichten : 23
Dirua : 7
Registratiedatum : 06-05-12
Woonplaats : Op Vognor 8

Character
Real name: Herb derp
Characters:
Objects:

Can I introduce myself? [Open] Empty
BerichtOnderwerp: Can I introduce myself? [Open]   Can I introduce myself? [Open] Emptyvr aug 24, 2012 6:08 am

Lysander


Ongenadig haalde ik de kam door mijn lange, roodgekleurde haren. De mooie, goedverzorgde lokken dansten op en neer over mijn schouders bij elke houw van het barbiersinstrument. De afgestompte, stalen punten snijden er snel door heen en ontwarren alle knoppen. Een kam van donker, onversierd ijzer was niet erg stijlvol maar effectiever dan de prullen waarmee de hoger geplaatste Elven hun haren verzorgden. Trots inspecteerde ik het effect van karmozijn op mijn puntige lokken. Ik rook de droogzoete geur van de behandeling nog. Lui wendde ik mijn blik af van de grote, amateuristisch versierde spiegel en danste lichtvoetig weg naar de woon- en eetkamer. Een laaghangende lamp die bekleed was met kristal hing aan het witgeschilderde plafond. Het zwakke schijnsel van de smeltende stompjes bijenwas werd honderden malen versterkt door de zuiver geslepen kooi van het dure spul. Een oude maar gemakkelijke fauteuil stond onder de luster. In het oranje licht verkleurde de normaal gesproken smaragdgroene zetel naar een flets soort roze. Ach, roze had ook wel wat. Ik negeerde mijn éénmans-zitkamer en beende sierlijk naar de deur, een groot, eikenhouten geval dat was versterkt met dunne, smeedijzeren stangen. De ingang van mijn stulpje deed ook dienst als scheiding tussen de keuken plus eetkamer en de woonkamer. Een simpele, uit berkenhout vervaardigde tafel was het centrum van de plaats waar ik elke morgen weer mijn ontbijt naar binnen schrokte. Daarrond is een soort kook platform opgebouwd van dingen die ik nodig heb in de keuken: een normale, stenen oven, een kast om de beknopte verzameling boeken die ik bezit en voedsel in te bewaren en nog wat andere spullen waarmee de meeste elfen hun keukens versieren. Snel griste ik de sleutel van mijn huis nog mee en ik glipte Lower City in. De zon straalde fel en verhitte de dunne straten en steegjes die in een vormeloos patroon door de stad slingerden. De door honderden voeten en karren afgeplatte stenen gloeiden onder mijn blote voeten. Ik vond het veel fijner om op blote voeten rond te wandelen dan met schoenen. Het kleverige, verstikkende gevoel van dikke, wollen sokken en leren schoenen was ik liever kwijt dan rijk, ook over strakke sandalen die blaren in je voeten striemen kan ik weinig goeds vertellen. De zon schitterde op mijn parelmoerkleurige huid. Ik tuur naar boven, tussen de hoge huizen vind ik een strook hemel. Afgezien van een enorm, helblauw veld is er niets te bespeuren. Geen eenzame wolkjes die als verdwaalde schapen door de lucht dribbelden, geen donkere rook die uit de schouwen naar boven kringelde. Waarschijnlijk hadden de meest elfen nu geen nood aan de warmte van vuur of een klef gebakken maaltijd. De hitte deerde eigenlijk niet, ik had toch niets zwaar aan op het moment. Een simpele zwarte vest met wisselende rood/gouden knopen en platina kleurige stiksels die in een krullig patroon over de stof lopen met een dito drieskwartbroek er onder. Om de puntjes op de I te zetten schommelt er een hoge hoed met zilveren lint er rond op mijn haardos. Het was mijn standaard zomerkleding. Simpel maar stijlvol en leuk touches. Goed gezind paradeerde ik door de smalle straatjes. Hoe dieper ik de stad in trek, koeler mijn omgeving werd. De geur van vers brood dreef door de steeg. Ik bevochtigde met lichte honger mijn lippen en wou naar de bron van de geur toe benen tot ik een zachte tik op mijn in satijn gehulde schouwde voel. Nieuwsgierig draai ik me om op zoek naar degene die mijn aandacht vroeg.

{Open}
Terug naar boven Ga naar beneden
.:TessaLyra:.

.:TessaLyra:.


Aantal berichten : 492
Dirua : 283
Registratiedatum : 21-03-12
Leeftijd : 28
Woonplaats : Dark forest

Character
Real name: TessaLyra
Characters:
Objects:

Can I introduce myself? [Open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Can I introduce myself? [Open]   Can I introduce myself? [Open] Emptyvr aug 24, 2012 7:18 am


Can I introduce myself? [Open] 15gec5d
S A V A N N A H
Losing the one that understood you is hard
Losing your child is harder
Raising your nephew as your own son is the hardest


Savannah haar blonde haren zwierven over de wind die er zachtjes door heen blaasde. Het leek op vliegen, het vliegen wat ze zo erg misde. Druk in gedachte over Ryan liep ze langzaam Lower city in. Wanneer moest ze hem nu vertellen dat hij eigenlijk een prins is, en dat zij zelf een Prinses is. Haar zus, zijn moeder was een overleden queen. Gestorven in het vuur met haar eigen kind. Sheila had Ryan bij zich moeten hebben niet Amy Jane. De zon scheen fel op haar blote, armen en benen. Het enige voordeel aan deze grote was dat ze mooie lange benen had, waar ze echt wat meedeed. Het grootste nadeel is en zal blijven haar vleugels zijn de zelfde grote gebleven en lijken nu meer op een tattoo van veraf van dicht bij zag je duidelijk dat ze uit haar huid staken en niet en in gegraveerd stonden. Bovendien kon ze geen eens magie gebruiken, ze had Feeënmagie en geen elvenmagie, haar eigen magie was puur.

Savannah haar magie werd alleen in het huis gebruikt, vroeger loog ze al veel nu loog ze over alles. Haar leeftijd, haar kind of beter gezegt neefje over haar ras. Het ras wat ze vroeger zo erg haatte ze wilde liever groot zijn, nu ze dat eindelijk is wil ze niets liever dan terug naar haar oude leven. Het leven waar ze bang was voor niets en niemand en de enige bittere Fee was, ze geen angst voor de king of haar zus de queen had. Waar ze de king de mond snoerde met een spreuk omdat zijn woorden haar niet aanstonden. Haar moeder had Sheila niet de Queen moeten maken maar Savannah, zij was een goede leidster geweest, dat was wel duidelijk toen ze de vrouwelijke deputy Angel bedreigde, zij was het waard geweest te leiden, dat was haar roeping.

Savannah liep door de steegjes en smalle straten naar de bakker, ze hacd nog alleen brood nodig daarna was de wekelijkse boodschappen weer klaar voor deze week. Mar een boodschappentas in elke hand botste ze tegen een jonge man aan hij leek een jaar of 20, zelf was ze 27 maar vertelde iedereen dat ze 32 was. ''Oh sorry, ik botste tegen je aan.'' Savannah glimlachde.

Can I introduce myself? [Open] 34xi00m
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Can I introduce myself? [Open]
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Just Another Fairytale ::  :: ;;North :: ;; The Lower City-
Ga naar: